Now Reading
5 Manieren Om Minder Suiker Te Eten

5 Manieren Om Minder Suiker Te Eten

Minder suiker eten

Glutenvrij eten is tegenwoordig de trend, maar we weten allemaal dat je met suiker moet matigen. Wil je meer energie, afvallen of gewoon gezonder leven? Met deze handige tips wordt het makkelijker om minder suiker te eten.

#1. Gebruik kruiden in plaats van suiker

Kaneel, gember of kardamom geven een natuurlijke zoete smaak aan gerechten. Heb je toch zin in iets zoets? Neem dan chai thee of warme amandelmelk met kruiden.

 

#2. Probeer Stevia

Stevia is een natuurlijke zoetstof wat uit planten wordt verkregen. Het zorgt voor een zoete smaak zonder echt suiker toe te voegen. Het is zoeter dan suiker, dus je hebt maar heel weinig Stevia nodig. Vermijd agavesiroop, dit is geen gezond alternatief voor suiker. Het wordt geproduceerd met schadelijke stoffen en chemicaliën.

 

#3. Ga voor zoete groenten

Groenten als pompoen, zoete aardappel en wortels zijn van nature zoet. Rooster ze in de oven of maak er soep van. Een salade van geroosterde, zoete groenten, noten en balsamicostroop is een vullende, gezonde lunch.

 

#4. DON’T: Wordt geen bananenfreak

Als je een hele banaan toevoegt aan je ochtend-smoothie, krijg je best veel suiker binnen. Ga voor afwisseling en voeg eens een halve avocado toe aan je smoothie. Avocado is een fruitsoort en geeft een heerlijke romige textuur. Avocado bevat ook nog eens magnesium en goede vetten, waardoor je minder trek krijgt om tussendoor te snacken.

 

#5. Eet gefermenteerd voedsel

Gefermenteerde voedingsmiddelen zoals zuurkool en kefir bevatten goede bacteriën en door hun lichtzure smaak helpt het tegen snoepen. Hunkeren naar suiker kan veroorzaakt worden door een overmatige groei van ongewenste gisten en bacteriën in de darm. De goede bacteriën in gefermenteerd voedsel boosten je microbiome.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2021 Fit In The City. All Rights Reserved. 

Scroll To Top